Menu Content/Inhalt
Pluim voor Dixons!
donderdag 19 juni 2008

Zoals u misschien al was opgevallen, waren onze weblogs van de afgelopen maand niet voorzien van recente foto’s. Helaas, helaas onze oprechte excuses hiervoor. U raadt het al? De camera was weer defect. ImageJa, u leest het goed weeeeeer defect. Toen we met onze website begonnen kochten we een nieuwe digitale camera. Ideaal om al onze verhalen ook visueel te maken. Maar al snel liet één van onze vriendjes (Sam) de camera stuiteren. Het is ook zulk leuk speelgoed Undecided. Zo schreef ik in Sam z’n weblog in november 2008:  Ik (Sam) heb nog een paar leuke foto's van Lodewijk en Victoria geschoten. Mama was daar niet zo blij mee, want daarna liet ik de camera -echt per ongeluk- uit mijn kleine handjes vallen. Dus helaas moet u het voorlopig zonder foto's doen, want de camera is in de reparatie.

Gelukkig hadden we daar met onze zes koters een beetje mee rekening gehouden en dus een verzekering afgesloten. De camera werd weggebracht naar Dixons in Zoetermeer. Heel eerlijk het verhaal gedaan, van die knuistjes enzovoorts...  Alle begrip de verkoper had zelf ook kinderen. Vervolgens werd de camera opgestuurd en zouden wij via de post bericht krijgen….. Dus vol verwachting klopte ons hart in december….. Maar geen bericht, het duurde maar en duurde maar. Tot dat ik toch maar zelf besloot in januari dit jaar contact op te nemen met Dixons. De aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn, zou de boel even checken. Na een paar minuten te hebben gewacht, was zij weer terug. Met een zeer trieste boodschap, de camera was vernietigd!! Wat? Riep ik verbaasd uit…. Waarop de mevrouw mij meldde, dat ik daar via de post bericht van had moeten krijgen.Image Die brief is helaas nooit aangekomen. ‘Maar niet getreurd’ zei de medewerkster vrolijk ‘u mag een nieuwe uit komen zoeken!’

Dus snelde Kees naar Dixons en kwam apetrots met een nieuwe camera thuis. Wat waren we blij. Eindelijk konden onze weblogs weer opgevrolijkt worden door een fotootje. Totdat!!! De camera helaas weer terecht kwam in één van die kinderknuistjes van een wat grotere knul en ook deze nieuwe camera helaas er aan moest geloven. Het is ook zulk leuk speelgoed... Hij maakte een prachtige stuiter op de plavuizenvloer in de keuken! Kermend raapte ik de camera op, ik zal u maar niet vertellen wat ik er uitflapte….. Het was in elk geval niet aardig. Ik onderzocht de camera en ja hoor, helaas beschadigd. Het klepje waar de batterijen achter schuil gaan was flink gekneusd. We deden het er nog een paar weekjes mee. Toen moest er toch echt een tapeje overheen. Maar dit was wel heel lastig en bovendien verdiende het ook niet de schoonheidsprijs.

Vorige maand verzamelde ik alle moed bij elkaar en met lood in m’n schoenen vertrok ik richting Dixons. De verzekering van de vorige camera was nog niet verlopen. Maar omdat we al een nieuwe camera hadden gekregen, konden we hier geen aanspraak op maken. De verkoper probeerde mij natuurlijk een nieuwe en veel betere camera aan te smeren. Peinzend staarde ik de verkoper aan en dacht: ’ja, natuurlijk wil je mij een nieuwe verkopen.’ Hij raadde me in ieder geval af om de camera ter reparatie op te sturen en gaf me weinig kans. Zo’n klepje alleen kost natuurlijk niet zoveel maar wel de arbeid plus de verzendkosten. Hij maakte een leuk rekensommetje voor mij. Afijn het kwam er op neer dat ik toch maar beter een nieuwe kon kopen. Ik besloot resoluut dat hij hem toch maar voor reparatie op moest sturen. Waarop hij alles in orde maakte en mij vertelde dat ik vanzelf wel bericht thuisgestuurd zou krijgen.

Dus dat werd weer wachten, wachten. Gelukkig dit keer korter dan de vorige ziekenhuisopname! Vanmorgen viel er een brief op de mat van Dixons! Met -u gelooft het niet- de mededeling dat we een nieuw exemplaar op mogen halen in de winkel. Vrolijk fluitend liep ik vanmiddag de winkel in….. en ja hoor daar ontmoette ik tot mijn groot genoegen dezelfde verkoper. Ik overhandigde hem lachend de ontzettend leuke, aardige brief. Hij keek mij aan, zijn mond viel echt open van verbazing. Plots kon hij zich niets meer herinneren van mijn defecte camera. Waarop ik reageerde: ‘Geeft niet hoor! Als ik maar weer met een nieuwe de winkel uit wandel!’

Zo juist heb ik n.a.v een briefje dat ik van Dixons mee kreeg, via internet een tevredenheidsonderzoek ingevuld over de reparatie van onze camera. Aan het einde van het onderzoek, kwam ik uit op een dikke tien. Waarop de vraag volgde, waarom een tien. Ik verklaarde dat we al twee nieuwe camera's hadden gekregen! Natuurlijk heb ik een dikke pluim en warme douche uitgedeeld en misschien win ik hier nog wel een camera mee. Altijd handig, een reserve. Toch?

 

Klik hier!

Klik hier
designed by www.madeyourweb.com