Menu Content/Inhalt
Doktersbezoek
woensdag 14 december 2011

ImageVorige week was ik me even lekker huishoudelijk aan het uitsloven. De keuken kreeg een grondige sopbeurt. Soms heb ik van die aanvallen en daar moet je dan direct gebruik van maken door er lekker tegenaan te gaan. Dus Radio 2 aan en de mouwen opgestroopt. Toen ik de vaatwasser onderhanden nam, alle randjes en kiertjes, viel er ineens zomaar een strip naar beneden. Deze afsluitstrip was bevestigd tussen de deur en het apparaat. Voorzichtig probeerde ik de strip terug te duwen, maar helaas, er was een stukje af gebroken. Hé, wat een tegenvaller, als hij nu maar geen water gaat lekken, dacht ik bij mezelf.

Maar gelukkig was dit niet het geval. Toch maar even een mail gestuurd naar het servicebureau van Miele, je weet maar nooit. Wat kapot is moet ook weer heel, ook al is het een oud beestje. Dus legde ik mijn probleem uit en ontving direct -supersnel- een antwoord terug van de Miele monteur, handig toch? Hij zou de volgende week langs komen om het probleem te verhelpen. En zo gebeurde. Gistermorgen vroeg reed het rode Miele-busje de werft op. Waarschijnlijk was ik de eerste klant en vrolijk schudde ik de monteur zijn hand. Met een grote koffer stapte hij de keuken binnen. ‘ En wat scheelt eraan?’

Ik keek hem bevreemd aan. Trok de vaatwasser open en vertelde, knikkend naar de vaatwasser, dat er een strip van het apparaat afgebroken was. ‘Maar dat had ik u toch gemaild???’ ‘Jaja mevrouw, eerlijk gezegd begreep ik niets van uw verhaal… maar nu wel!’ Hij zakte op zijn knieën, trok het onderste rek uit de vaatwasser en begon als een arts de organen van de vaatwasser te bekijken, te bekloppen en te beluisteren. Hij zei nog net niet: ‘Adem maar diep in en uit, en nog eens diep in…’ Vakkundig en met hart voor de zaak!!! Leunend tegen het aanrecht sloeg ik hem gade. ‘Ik was bang dat de vaatwasser zou gaan lekken, maar dat was gelukkig niet het geval.’ Waarop de monteur antwoordde: ‘Nee mevrouw, het is geen afsluitrand maar een sierrand!’ Mijn hersens moesten deze boodschap even verwerken. Een sierrand? Waarvoor?

‘Oké? Een sierrand?’ Waarop de monteur zei: ‘Ja, nou ja, sier… die scherpe blikken rand moest natuurlijk toch afgewerkt worden. Maar ik heb helaas niet zo’n kunststof rand bij me. Die zal ik moeten bestellen. Maaaar…’ ging hij bezorgd verder, ‘ik zal je vaatwasser direct even een servicebeurtje geven en kijken of er geen andere onderdelen vernieuwd moeten worden.’ Ondertussen wipte ik van mijn ene op mijn andere voet. De monteur dook voordat ik het wist weer in de vaatwasser. En ik bedacht me direct heel aardig natuurlijk, maar wat gaat dit geintje me kosten? Zit ik hier wel op te wachten?

Assertief zijn, assertief zijn… klonk het in mijn hoofd. Stokje voor steken!!! Maar daar ben ik helemaal niet goed in. Hakkelend trok ik mijn mond open tegen de bezogde monteur: ‘Maar wacht eens even dokter, voor je verder gaat… is dat wel nodig?’ De monteur kroop achteruit, keek me aan en krabbelde overeind. Ik las de vraagtekens in zijn ogen. En ik vervolgde: ‘Het is al een oud beestje. Volgens mij zijn al z’n organen al een keer vernieuwd!’ De grote dokterskoffer werd op het aanrecht opengeklapt en de laptop opgestart. Het serienummer dat op de rand van de deur geplakt zat werd ingetikt en ja hoor, het hele persoonlijke vaatwasserdossier en levensweg verscheen op het scherm…

Peinzend tuurde de monteur naar het scherm. Tja, dertien jaren oud, nieuwe dit, nieuwe dat, nou, hij had al heel wat bezoekjes gehad van Miele. ‘Dussss....' begon ik voorzichtig, 'lijkt het me niet wijs een uitgebreide servicebeurt te geven.' ‘Ja maar,’ begon de monteur, ‘wat moet ik dan tegen mijn baas vertellen wat ik hier gedaan heb, mevrouw?’ Nu begon mijn bloedruk toch wel wat op te lopen maar ik bleef koel en zei: ‘Maar ik heb toch niet om een servicebeurt gevraagd??? Ik wil een nieuw stripje!’

De monteur krabde achter zijn oor. Eindelijk drong het tot hem door dat ik -hoe goed ook bedoeld- me niet zomaar op kosten liet jagen… Dus ging hij toch maar over tot het bestellen van een stripje à raison van € 20. Die zou opgestuurd worden en mijn handige man zou hem vast wel zelf kunnen bevestigen. ‘En mevrouw, die 87 Euro voorrijdkosten reken ik dan ook maar niet, want ik heb hier tenslotte niets gedaan!’ Kijk, dat waren betere berichten, hartverwarmend! Ik schudde hem de hand en bedankte hem voor de geweldige service, met de woorden ‘Miele er is geen betere!’

 

Klik hier!

Klik hier
designed by www.madeyourweb.com