Menu Content/Inhalt
Kat in de zak!
zondag 14 april 2013

ImageDenk je de stofzuiger van je dromen te hebben gekocht. De Mercedes onder de stofzuigers. Een apparaat dat zes kinderen, drie katten en een man met gemak aan kan. Een stofzuiger is iets waar je niet op moet bezuinigen, vind ik tenminste als ervaren interieurmanager. Dus kostte hij me een lieve duit. Maar, dacht ik, dan heb je ook wat… Nou inderdaad, een flinke kat in de zak! Wat valt me die Mercedes tegen zeg. Ik heb hem nu zo’n kleine twee maanden. Het is een regelrechte ramp.

Onlangs had hier een niet zo handig persoon een glas laten vallen. De glassplinters blijf ik tegenkomen. Hij zuigt voor geen meter. En ja, ik zie je denken… Natuurlijk heb ik de stofzuiger al meerdere malen geleegd en schoongemaakt. Maar het helpt me allemaal niets. Vorige week vrijdag was ik er zo klaar mee. Ik pakte de telefoon en belde met het hoofdkantoor van de winkel. Want ja, ik mocht de stofzuiger tenslotte als hij me niet beviel na twee maanden terug geven. Ik volgde alle instructies op van de telefoniste, vulde braaf een schadeformulier in bij de desbetreffende fabriek. Vertelde hen vriendelijk dat ik absoluut niet tevreden was over de zuigcapaciteiten van het monster en hem weer graag aan hen terug wilde geven. Ik heb in de schuur de doos opgezocht, wonder boven wonder hadden we die nog, al was hij inmiddels wel gevuld met zakken potgrond. Ik verzamelde alle onderdelen en met stofzuiger en al gooide ik het in de doos. ’s Middag mocht de blauwe Mercedes op reis en werd hij zielig en alleen weggebracht naar een depot waar hij de volgende dag opgehaald zou worden, om retour te gaan naar de fabriek.

Heerlijk! Wat een opluchting! Dat had ik toch maar weer goed geregeld. En ik kan je wel vertellen, ik kreeg al zeer snel een reactie van de fabriek terug, via de mail. Maar wat zag ik tot mijn ontzetting? De gegevens waren niet in overeenstemming met wat ik op het schadeformulier had geschreven. Zo had ik het monster volgens hen in mei 2012 gekocht en zat er geen nota bij. Maar het gekke was dat het ordenummer wel klopte. Ik ging meteen maar weer bellen. Want dit zou betekenen dat ik de stofzuiger al veel te lang in mijn bezit zou hebben om in aanmerking te komen voor de ‘twee maanden proef actie’. 

Een vrolijke dame aan de andere kant vertelde me na tien minuten in de wacht te hebben gehangen, dat ik me vooral niet al te druk moest maken want de actie was per eind januari toch allang verstreken. Waarna ze me vroeg of ze dat niet zuigende ding, meteen maar weer terug moest sturen naar mij. Ik stond versteld en vertelde haar dat ik hem absoluut niet meer hier in huis beliefde. Ze vertelde me dat ze hem dan nog wel even zou laten staan en dat ik met mijn probleem naar de BCC moest gaan. Vervolgens bedacht ik, ik zal er toch nog eens een mailtje aan wagen. Ik spuugde al mijn frustratie op een nette manier op de mail en wachtte in spanning af.

Toch vertrok ik die middag ook meteen maar met de aankoopbon naar de winkel waar ik het apparaat gekocht had. Vertelde daar heel netjes hoe teleurgesteld ik was in mijn Mercedes en dat ik spijt had als haar op mijn hoofd. Had ik maar een Dyson gekocht! Natuurlijk had hij alle begrip, maar ja, de bedrijfsleider was er niet. Maar hier moest zeker een mouw aan te passen zijn. Ik zou de dag erna gebeld worden en mogelijk mocht ik mijn stofzuiger ruilen voor een ander. Krijg ik de volgende dag tot mijn grote verrassing een mailtje van de fabriek waarin men mij medeleven betoonde, me om de aankoopbon vroeg en mijn bankrekening nummer. Een kopie van die bon had ik er trouwens gewoon bij verpakt. Net als het bankrekeningnummer. Maar oké ik ben de beroerdste niet, scande de bon in en stuurde die met mijn bankrekeningnummer weer retour.

Valt er gisteren een prachtige witte envelop van de fabrikant in de bus, met de mededeling dat ik het aankoop bedrag van let wel 349,99 euro (geen kattepis) binnen een week of zes weer terug mag verwachten op mijn bankrekening. Wooh... Ik maakte spontaan een vreugdedansje rond de tafel. En vervolgens kreeg ik een mailtje van de BCC dat ik mijn stofzuiger om mag komen ruilen voor een Dyson. Dat is dubbelop... Gelukkig: de klant is soms toch nog koning!

 

Klik hier!

Klik hier
designed by www.madeyourweb.com