Menu Content/Inhalt
De Zuiderster
maandag 04 april 2016

Het is vrijdag 1 april. Dus denk ik bij mezelf, wees op je hoede. Ik doe mijn vertrouwde rondje door het huis. Geef de planten water, slinger overal een doekje over heen en ren met de stofzuiger. En terwijl ik mijn welverdiende kop koffie naar binnen giet, schiet het ineens weer in mijn gedachten. Ik rommel wat in de computerkast en zoek de aankoopbon op van onze 2 zitsbank en de 2 fauteuils.

Image

Mogelijk heeft u hier eerder al wat van meegekregen. De zoektocht naar iets nieuws om op te zitten. Dat viel om de drommel niet mee! Maar het is dus bijna zover. Want in week 13 zou het nieuwe spul geleverd worden. Maar daar we nog niets gehoord hadden en week 13 toch al spoedig ten einde liep, dacht ik laat ik maar eens een belletje plegen met de klantenservice.

Zo gezegd zo gedaan en al snel hoor ik een vrolijke dame aan de ander kant. ‘Zuiderster meubelen, zegt u het maar, waar kan ik u mee van dienst zijn?’ En ik steek van wal: ‘Beste mevrouw, wij wachten op de levering van onze bestelling, die deze week geleverd zou worden.’ En vrolijk toktok ik verder: ‘Daar de week al bijna om is, dacht ik laat ik toch maar eens even informeren?’ En dan wordt het stil, ijzig stil aan de andere kant… Ik hoor de dame in kwestie zuchten en zeggen: ‘Maar mevrouw, heeft u dan nog niets van ons vernomen? De Zuiderster is failliet!’

Ik laat me op een stoel zakken en ik even denk ik, dit is wel een héél slechte 1 aprilgrap… Ik reageer ’Ooooh? Voor de zekerheid, dit is toch geen 1 aprilmop?’ De mevrouw begint vrolijk te lachen, met een ‘Ach, welnee!’ En dan vertelt ze me dat de Zuiderster niet meer de bestellingen mag leveren, maar dat de winkel nog wel open is. Dus vraag ik uiteraard hoe het dan verder gaat verlopen? Ze vertelt me dat alles in de handen van de curator ligt en dat de rechtbank er vandaag of morgen een uitspraak over doet. Ze kan me helaas verder niet helpen. Ze verwijst me nog wel even door naar de website van de meubelwinkel en dat ik die informatie maar op moest volgen. Oké, ik sta perplex! Dus bedenk ik, onze bestelling staat ergens klaar, maar of we de bank en de fauteuils ooit hier daadwerkelijk in de huiskamer zullen zien staan?

Het wachten is dus nu op de uitspraak van de rechtBANK. Uiteraard belde ik meteen met Kees, die ook stijl achterover viel in de bloemen. Direct ook maar naar de website gesurft en daar de aanwijzingen opgevolgd. Een prachtige ambtelijke brief opgesteld, gericht aan Van der Herik & Verhulst advocaten. Hopelijk kunnen we onze bestelling toch nog tegemoet zien, maar wanneer? En anders hopen we uiteraard aanspraak te kunnen maken op één of andere aanbetalingsgarantieregeling.

We wachten het dus maar af. Van de oude stoeltjes kunnen we inmiddels soep koken. Want ja, veeg je handen maar af, ze gaan toch binnenkort naar de schroothoop. En de bank, hij staat er nog wel, maar daar ligt de leuning nu toch echt bijna vanaf en het duurt vast niet lang tot daar een stelletje doorheen gaat zakken. Maar vooruit, er zijn ergere dingen, we zitten niet op de grond. Maar het idee, dat we weer op zoektocht moeten naar een nieuw stel meubelen, daar word ik niet blij van. En ik kan er nog steeds niet bij, de Zuiderster is dus echt met de Noorderzon vertrokken! Wat een pech zeg! Wat een slechte grap!

 

Klik hier!

Klik hier
designed by www.madeyourweb.com